sunnuntai 15. heinäkuuta 2012

Lainauksia Raamatusta

Kuva: pasuunasoi.com
Mielenkiintoisia ja erikoisia siteerauksia Raamatusta.

Saara väitti: ‘En minä nauranut’, sillä hän oli peloissaan. Mutta Herra sanoi: ‘Saara, kyllä sinä nauroit.’ ”

Jos joku teistä on istuttanut viinitarhan mutta ei ole vielä päässyt nauttimaan sen hedelmiä, hän saa palata kotiinsa, ettei kaatuisi sodassa ja ettei joku toinen pääsisi nauttimaan hänen viinitarhansa hedelmiä.

"Te olette Herran, Jumalanne, lapsia. Kun surette vainajaa, älkää viillelkö itseänne"

Room. 12. luku
4 "Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,
5 niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;"

1. Kor. 12. luku
16 "Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
21. Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".

"Syö leipäsi ohuina kakkuina, jotka paistat heidän nähtensä ihmislannalla."
Hesekiel 4:12

4:4 "Asetu sitten vasemmalle kyljellesi ja ota päällesi Israelin kansan synnit. Niin kauan kuin sillä kyljellä makaat, niin kauan sovitat heidän syntejään.

4:5 Minä annan sinun kantaa niitä yhtä monta päivää kuin on Israelin synninteon vuosia: kolmesataayhdeksänkymmentä päivää.

"Niin Simson meni ja pyydysti kolmesataa kettua. Ja hän otti tulisoihtuja, sitoi aina kaksi häntää yhteen ja asetti tulisoihdun kunkin häntäparin väliin.
Sitten hän sytytti tulisoihdut ja päästi ketut menemään filistealaisten viljapeltoihin; näin hän sytytti palamaan sekä kuhilaat että kasvavan viljan, viinitarhat ja öljypuut."

´Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin. Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.´ (Sananlaskut 25:4-5)

´Aabraham oli sadan vuoden vanha, kun hänen poikansa Iisak syntyi hänelle. Ja Saara sanoi: "Jumala on saattanut minut naurunalaiseksi; kuka ikinä saa tämän kuulla, se nauraa minulle". Ja hän sanoi vielä: "Kuka olisi tiennyt sanoa Aabrahamille: Saara on imettävä lapsia? Ja nyt minä kuitenkin olen synnyttänyt hänelle pojan hänen vanhoilla päivillään."´ (1. Moos 21:5-7)

"Älkääkä tehkö minun alttarilleni portaita, ettei niitä noustessanne häpynne paljastuisi"

"Jos joku riidellessään lyö toista kivellä tai lapiolla, niin että tämä joutuu vuoteenomaksi muttei kuole, vaan toipuu ja pystyy liikkumaan ulkosalla kepin varassa, niin lyöjää älköön rangaistako"

"Jos otat pantiksi lähimmäisesi viitan, palauta se hänelle auringonlaskuun mennessä"

"Jos miehen elimestä tulee sairaalloista vuotoa, se on saastaista ja hän tulee siitä epäpuhtaaksi. Hän pysyy epäpuhtaana niin kauan kuin vaivaa kestää, olipa vuotoa tai ei"

"Älä häpäise isääsi yhtymällä äitiisi; hän on oma äitisi, älä siis yhdy häneen"

"Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Kuinka kauan minun vielä pitää sietää tätä pahaa kansaa joka alati nurisee minua vastaan?"

"Aaronin sauva puhkeaa lehteen"

"Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki."

"Älkää pitäkö kukkarossanne eripainoisia punnuksia"

''Sinun vartalosi on kuin palmupuu,
sinun rintasi sen tertut.
Minä ajattelen: tuohon palmuun minä nousen,
sen hedelmiin minä tartun!''

"Niinpä minä nauran, kun teille käy huonosti, pilkkaan kun tulee aika jota kauhistutte" (Sananlaskut)

"Olisitpa veljeni, jotta voisin suudella sinua"

Kuva: skete.com

Kuningas lepää ateriallaan,
ja nardukseni levittää tuoksuaan.
Kuin mirhakimppu
rakkaani lepää rintojeni välissä,
kuin hennakimppu, En-Gedin viinitarhoista poimittu.

Kun tuulenhenki illalla viriää ja varjot pitenevät, tule silloin, rakkaani, riennä kuin gaselli, tule kuin peura tuoksuville kummuille!

Nouse, pohjatuuli, tule, etelätuuli! Puhalla minun puutarhaani, niin balsamin tuoksu leviää ja armaani tulee puutarhaansa nauttimaan sen hedelmistä!

Sanal. 20:26
Viisas kuningas viskaa joukosta jumalattomat, ajaa puimajyrällä heidän ylitseen.

Sanal. 19:14
Talo ja tavara peritään isältä, mutta viisas vaimo on herran lahja.

Sanal. 23:9
Turha on puhua tyhmälle, hän ei ymmärrä viisauttasi.

Kylvä siemenesi aamulla äläkä lepuuta kättäsi illan tullen -- ethän tiedä, kummalla kerralla onnistut paremmin vai onnistutko kenties molemmilla.

''Syö, poikani, hunajaa, se on hyvää''

''Jos hunajaa löydät, syö kohtuullisesti''

Lohikäärme asettui synnyttävän naisen eteen nielaistakseen lapsen heti kun se syntyy.

"Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Kuinka kauan minun vielä pitää sietää tätä pahaa kansaa joka alati nurisee minua vastaan?"

"Tyhmä istuu kädet ristissä ja kalvaa omaa lihaansa"

Silti hän jatkoi entistä menoaan. Hän muisteli nuoruutensa päiviä, irstasta elämäänsä Egyptissä, ja hänen mielensä paloi Egyptin himokkaisiin miehiin, joilla oli elin kuin aasilla ja jotka sinkosivat siementään kuin orhi. (Hesekielin kirja, 23:19-20) (Egyptiläinen ystäväni ei millään suostunut uskomaan kun kerroin tästä!)

Minä annan sinun tuntea vihani, annan heidän purkaa kaiken raivonsa sinuun. He leikkaavat sinulta nenän ja korvat, ja sotajoukkosi rippeet kaatuvat miekkaan. (Hesekielin kirja, 23:25)

"Meillä on vähäinen sisko, jolla ei vielä ole rintoja. Mitä teemme siskollemme sinä päivänä, jona häntä kysytään?"

"Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".

"Rakas, sinun vaatteissasi tuoksuu Libanon!"

"Juokaa ja juopukaa, rakastavaiset!"

"Minä jo ehdin riisua vaatteeni -- miksi pukeutuisin uudelleen?"

"Rintasi ovat kuin peuranvasat, kuin gasellin kaksoset."

"Sinun kaulasi on kuin norsunluinen torni, silmäsi ovat Hesbonin lammikot."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti